Read and rate Travel Journal Entries for Koshireni, Cusco, Peru

May 16, 2006 - A Day off HOORAY and a visit to Machu Picchu

Today we took the 9.00am trainto MP. The tran was the Hiram Bigham (equivlent o the Orient Express... and eqully as luxurious with fine dining car etc. Hiram Bingham ws the explorer who discovered MP in 1911. Its a 3 and half hour train ride and is accessible by no other means other than by helicopter which would have been scary. We chose the more sedate and leisurely route.. We were met at the train station "el Forrocarril" with champagene and folk daners.. More champagne followed then bruch so by the time we disembarked for the 30 minute...

Apr 30, 2006 - Macchu Pichu

Ce matin, le guide nous rèveille en retard!!! ce qui fait que nous allons devoir "bomber" pour arriver avant le lever du soleil! L'un des allemands, Andreas, enrage de voir passer les premiers bus qui montent au Macchu Pichu alors que nous partons d'Aguas Calientes. Il est 5h15. Tous les 3, nous faisons la montèe la plus pènible de ces 4 derniers jours au pas de courses. Ce ne sont que des escaliers. Bientôt Max part bien devant et je sème mon allemand au bout de 10mn. J'apprècie toutefois de marcher en même temps que le jour se lève, la...