Read and rate Travel Journal Entries for Lower Hutt, New Zealand

Feb 28, 2014 - The Journey to Wellington

We had a late 11:30 start since we were planning things to do later on. We were glad to be sitting in the car driving to Wellington. Our bodies were sore from the 20 km hike along the Tongariro Alpine Crossing. We drove through many river valleys and you could always see mountains in the background. The road at times was curvy and steep. It wasn't a boring drive. Every corner you took there was another beautiful view. We travelled through a flat area near Waiouru. It is a military town used as the main training base for the New Zealand...

Feb 26, 2011 - Rivendell

Our campsite was in a lovely spot (shame about the kids on their mini motor bikes !) and in morning we set off into the Rimutaka Regional Park on a lovely footpath but after 20 mins came across ‘Bridge Closed’ so retraced our steps and tried another which turned out to be steep, narrow and with a vertical drop – scary. Drove on in search of Rivendell and found it in Kaitoke Regional Park on the way to Upper Hutt; this is a really nice campsite (which we would recommend to anyone visiting) with several well marked footpaths through the rain...

Nov 14, 2009 - Picton Lower Hutt

Vandaag de scenic route van picton naar Havelock gedaan via de queen charlotte drive. Enkele van de mooie sounds van Marlborough gezien en dus weer een erg bochtig parcours afgelegd. Ook een nieuw stuk van de Picton haven gezien die in 2000 werd geopend en waar er enkel boomstammen geladen worden, de kade lag dus vol met stapels tandenstokers zoals mijn broer zegt. De ferry was stipt vandaag en 40 minuten voor vertrek waren we al aan boord. Ook de reis is voorspoedig verlopen. Aan boord met enkele “all whithes supporters” gesproken, het was...

Oct 29, 2009 - auto rijden in N-Z

Rijden in N-Z is vrij gemakkelijk, zelfs in de grote steden is het niet echt superdruk. Links rijden is natuurlijk wel een noodzaak, maar dit is snel een gewoonte. Waar mijn chauffeur het heel wat moeilijker mee had was de bediening van de richtingaanwijzers; Deze staan aan de andere kant van het stuur dan bij ons en dat automatisme verleer je niet zo gauw, dus in plaats van de richtingaanwijzer ging de eerste dagen vaak de ruitenwisser. Kwa snelheidsbeperkingen is het hier wel eenvoudig. De maximum snelheid is 100km per uur en is overal...

Oct 28, 2009 - wanganui-lower hutt

Gisteren van Waganui naar Lower Hutt.gereden In Waganui het regional museum bezocht. In dit museum is er aandacht voor de maori cultuur en de gevolgen van de immigratie van mensen op N-Z. De maori kwamen een kleine 1000 jaar geleden uit Polynesië naar N-Z met uit een boomstam gehakte kano's die tot 30m lang konden zijn. In het museum zijn nog een 8-tal kano's, in het maori waka genoemd, te bekijken (de oudste zijn meer dan 200 jaar oud). Het is pas een 200 jaar geleden dat de engelsen in deze streek neerstreken en er met schapenteelt en wat...

Sep 22, 2008 - Our weekend

We moved on to our new homes on Sunday and we have not had good Internet access to update the BLOG and add more pictures. On Saturday we went tramping (hiking) in Red Rocks park by the sea and saw tons of stinky seals up close. (It was actually sunny, which was a first for us in Wellington). Beautiful scenery! Then we went tramping in Kaiori wildlife sanctuary. Saturday night we went to a large chorale and orchestra performance in Wellington with the team and host families. The Lower Hutt folks took us to a The New Dowse museum and then we...

Aug 13, 2008 - Richting Wellington.

Vandaag voor de 2e keer wakker geworden in National Park. Weer regen, maarja vandaag konden we niet weer dehele dag binnen blijven zitten. Eerst was het plan dat we zouden stoppen in Wanganui, maar eenmaal daar gekomen was het nog vroeg en het was alweer lekker weer dus toch maar doorgereden naar Lower Hutt, daar zitten we nu op de camping. Weer heeel veel schaapjes gezien en ik vond het zo leuk! Papa vertelde me dat er hier zo'm 40 miljoen schapen rondrennen! En ik heb er nog steeds geen genoeg van, we waren een veld tegengekomen met...

Jan 25, 2007 - Wellington - The Wedding

Ok, so we have finally landed in NZ, the land of the long white cloud, the all blacks, the Maori's, and all the chaps from London who have headed back for the Clarky/Chamberlain wedding. It all started rather badly. Apart from arriving at midnight, and having to face Clarky and Lamby fresh from a local pub, I was vigorously accosted by a Maori woman at Customs. This woman must have been all of 6"6 tall, and probably the same wide. She woulda played for the All Blacks if she didn't pose such a threat to the safety of opposition players. She...