Read and rate Travel Journal Entries for Tombouctou, Mali

Oct 10, 2010 - Tombouctou - Timbuktu

Endlich in Timbuktu - ein persoenlicher Reisetraum geht in Erfuellung! Nachdem wir im Geographieunterricht in der 6. Klasse von Mali und Timbuktu gesprochen haben, geht mir dieses Ziel nicht mehr aus dem Kopf. Trotz der Reisewarnungen der deutschen und franzoesischen Botschaft fuer diese Stadt (Al Quaida im Magreb!), haben wir uns entschieden, den Abstecher hierher zu machen, denn wer weisz, wann wir wieder so nahe dran sein werden. Nach fast 2 Tagen Bootsfahrt dann die Ankunft im kleinen Hafen, wo wir natuerlich sofort von lokalen Fuehrern...

Mar 24, 2009 - Mali

So Mali - land of legend, the mythical crumbling city of Timbuctou, the great mosque of Djenne and the famed Dogon escarpment.. Immediately on crossing the border the differnce between Burkina faso and Mali was evident - we crossed from a relatively non touristy part of Africa to what is billed as the most touristy part of northern Africa after Egypt and Maroc.... A definate noticable difference in atmosphere - sadly with tourism you get an increase in hassle - Cadeaux (gift) is a word learnt by all kids probably before they can walk! this...