Explore...

Read and rate Travel Journal Entries for Manuel Antonio National Park, Puntarenas, Costa Rica

Nov 29, 2012 - Last days in paradise

Die letschte 2 Däg im Paradies hän mir nomol in volle Züge gnosse. Für mi isches geschter hoch zu Ross und meischtens in vollem Galopp zume versteggte Wasserfall in de umliigende Hügel gange (jäwoll, tour a Caballo numero cuatro, für die wo mitzelld hän :-D ) - s isch unglaublig wie zueverlässig und trittsicher die Ross do sin (Criollo heisst die lokali Pfärderasse; Quasi dr Freibärger vo Costa Rica); Heerlig! Zmidag isch denn e riise Gwitterräge obenabeko, was abr grad für ideali Bedingige für unsere Night Walk gsorgt het. Tatsächlig hämr...

Jump to full entry

Nov 29, 2012 - Gallo pinto & co.

Jetz, wo ys der letschti gallo pinto bevorstoht, mues y d Ironie doch scho in Koffer pagge und no ergänze, ass s Ässe in däm Land phantastisch isch (nit ass no e falschen Ydrugg entstoht). Der gallo pinto het s zwoor wiirgglig immer gä, wenn mr s gschribe hän, und d Ticos ässe dä au däglig zem Zmorge und hüffig zum Zmidaag und Znacht. Es isch aber nit so wie z. B. z Kuba, wo me numme Rys und Bohne dur s Wasser zieht, sondern är isch wiirgglig fein gwürzt und schmeggt! Zum Zmorge gits zum gallo pinto maischtens Riehrai und Kochbanane...

Nov 25, 2012 - Quepos/Manuel Antonio

Wiehnachte stoht vor der Düüre und do dörfe d Temperature au scho mol in Käller stürze. Der kältischti Daag im costaricanisch Joor hämmer also bi agnähme 18 Grad (ok, im Näbelwald het s öppe 13 oder 14 ka) z Monteverde verbrocht! Do gönnt me sich doch – wärmende gallo pinto im Mage – am beschte e «Costa Rican massage»! so nenne d Ticos e Erläbnisfahrt uf de vo Schlaglöcher übersaite Stroosse. Scho hüpfe mer also wider uf ere Buggelpischte richtig nägschte Stopp. Uf der pazifische Sytte schlyche mer in s Taal, löhn Räge inklusiv -booge und...

Mar 10, 2012 - Hotel California

March 10 I wish I could sleep in. 5 am is just too early to be up when you're on vacation. This morning's treat was no water. Apparently this whole side of the street has none so we were told to go across the street to brush our teeth and wash faces. Nevermind. Good thing I'd saved some water bottles and filled them last night. We hopped on the public bus which costs 250 colones ($.50) and had breakfast at a cute little backpacker place before entering Manuel Antonio National park. It's the smallest in Costa Rica and the busiest. The paths...

Oct 6, 2011 - Manuel Antonio National Park

Hi folks! Yesterday we arrived in Manuel Antonio to start our solo portion of our honeymoon. Our hostel is at the top of a mountain overlooking the craggy pacific coast and has a number of hammocks in choice locations to maximize the view. Manuel Antonio is a sleepy little town down the hill with perhaps the most beautiful (and secluded) beach in the world!!! Needless to say, we have been spending nearly every waking moment on said nearly deserted beach, playing in the giant waves coming in off the pacific or simply napping in the white...

Jump to full entry

Jul 4, 2011 - Gift i en maned!

Ja, da skulle jo en maned som gift feires! Vi traff ett tyskt par pa rundturen som ogsa skulle vare her i Manuell Antonio noen dager etter ferdig rundtur, sa vi motte dem pa stranden. I og med Jonas oreinfeksjon sa ble det bare surfing pa meg, forste gangen.... Kan si jeg var veldig glad for at det ikke var sa store bolger ute..... Jeg fikk en 17 aring som instruktor (lammekjott....) og etter 5 min torrtrening pa land sa var det bare a slenge seg ut i vannet. Etter ett herlig mageplask etterfulgt av ett enda mer sexy ryggplask sa kunne jeg...

Jul 3, 2011 - Shit in shit out :)

Efter den harliga starten igar pa hotellet blev det en samre natt...vakna av enormt ont i orat och blod pa kudden....sedan fortsatte det resten av natten. Sa nu pa morgonen var vi till ett privat litet sjukhus )typ 40 kvadratmeter men himla schyssta) och det visar sig att jag fatt oroninflammation och ska ga pa antibiotika i 9 dagar :( Sa nu blir det varken, alkohol, bad eller nagon mer surf vilket suger pung....men men det kunde varit varre. Far njuta av vadret, solen, jobba pa brannan och kaka god mat...det gar val an :) Aven Lise kande...

Jul 2, 2011 - The Suu Hotel

Vi borjade lite bakis med en katamarantur utanfor nationalparken med natsan hela ganget...seglade lite, snorklade och kakade lunch...och tog sista olen med ganget. Sen var det dags att saga hejda till alla, vilket var lite vemodigt men anda skont att vara lite sjalva en vecka. Det har varit valdigt intensivt och hela tiden umgatts med alla.. Efter det tog vi tai till vart hotel, och vilket hotel :) Vi har regnskogen och havet precis nedanfor balkongen i var junior suite, allting ar i vitt och toppklass. Alla servitorer och de som jobbar har...

Jul 1, 2011 - Manuel Antonio NationalPark

Vi var uppe tidigt och tog bussen ned till nationalparken dar vi gick omkring ca 2 timmar, vi sag sengangare, ornar, odlor, insekter, spindlar etc...valdigt mycket djur och latt att se dem. Sedan hangde vi pa beachen ute i nationalparken som var betydligt finare an den inne i byn med vacker omgivning av regnskogen. De kom en massa apor och tvattbjornar nar vi lag dar och de forsokte sno bade det ena och det andra fran alla turister :) Tog en lang lunch uppe pa toppen av en kulle med hela nationalparken och havet nedanfor, enromt vacker...

Jun 30, 2011 - Vamonos a Manuel Antonio

Nu drog vi fran cloudforesten och ned langs bergsvaggarna och dalarna till havet, nu stilla havet och inte karribiska. Valdigt vacker vag ned med enorm utsikt och vackra vyer. Quepos som ar byn ar inget speciellt men vi ska ut mot Nationalparken, Manuel Antonio som ligger nagra kilometer utanfor Quepos vid havet. HAr tog vi in pa ett okej hotell och sen blev det beach hela dagen och surf....inga jattevagor men anda okej sa jag och 2 av de andra killarna surfade i 1 timme och helvete vad jobbigt det var....men sjukt kul!Sen blev det after...

Dec 8, 2010 - Manuel Antonio

After the cold of the mountain we decided to treat ourselves to some sun, sea and sand, and headed to Manuel Antonio on the west (Pacific) coast. This is another National Park, which takes in and protects part of the coastline and also the jungle which comes right down to the beach. Although this is quite a popular destination for tourists, especially from USA, we are not quite into the season yet so the area was not too busy. We arrived before 7.30 and had the place to ourselves for the first couple of hours. There are several pretty...

Trip Journal

Ruddles' Travels

Apr 8, 2010 - Costa Rica

March 29th I left for Newark airport at midnight with my girlfriend Courtney. The entire trip down was raining and I was tired from partying it up the night before. We got to the airport on time and left at about 5:00 in the morning and touched down in San Jose, Costa Rica at 2:00. We took a taxi to Pangea Hostel in a not so nice part of the city. After getting cleaned up we went out into the city to see the sites and have dinner. When we went to dinner many people were looking at what I thought was Courntey but she seemed to think they...