Read and rate Travel Journal Entries for Coquimbo, Chile

Nov 26, 2005 - Valparaiso

We'd heard so many great reviews of this place that we couldn't wait to get there. What a disappointment! Supposedly a beautifully colourful port city, Valparaiso was actually in our view industrial, polluted and uninspiring. While following a suggested city walking tour we wondered if we were actually in the right place because nothing looked quite as picturesque as it had made out in our guide book. Yes, the houses were colourful but it was woefully lacking in atmosphere and there wasn't a great deal to do there. The one redeeming feature...

Nov 15, 2005 - Chile: La Serena

Our longest bus journey yet from San Pedro to La Serena, 17 hours. Because of this we booked a better bus with only 3 seats across and plenty of leg room. We actually slept most of the way and arrived fresher than we normally do. Nothing much to report here, have spent a few days wandering round shopping malls, going to the cinema and did a nice long walk along the coast. Both sunburnt and aching but a nice day all in all. I had an earth moving experience here as well, early in the morning we witnessed an earthquake!! Well i say earthquake...

Oct 4, 2005 - Der letzte Tag im Elquital

Heute wollte ich endlich den oberen Teil des Elqui Tales etwas anschauen gehen. Der Bus brachte mich bis Pisco Elqui (Endstation des regelmässigen Busverkehrs) wo ich in einem sympathischen "Hostal", welches von Deutschen seit kurzem geführt wird, erst einmal gut Morgenessen ging (Adresse mit GPS Koordinaten werden später eingegeben). Ich wanderte nun noch eine Weile der Strasse entlang Talaufwärts, wobei die eindrückliche Berglandschaft und die vielen Reben zu erwähnen sind. Aus den Trauben wird neben Wein auch Pisco, das Nationalgetränk...

Oct 3, 2005 - Ein relaxter Tag in Vicuña

Am Montag passierte eigentlich nicht so viel spezielles, ausser dass ich den Besuch der Sternwarte reservieren ging, vergebens versuchte ebenfalls einen Besuch bei der ESO Sternwart in La Silla und Paranal unter der Woche zu organisieren (Pech gehabt, die Besuche sind in La Silla nur am Samstag möglich und in Paranal nur an den letzten beiden Wochenenden im Monat) und mit Michael in dem doch sehr freundlichen Städtchen "abhingen". Obwohl der Himmel zu beginn wolkenlos gewesen war zog es im Verlaufe des Nachmittags ziemlich zu, so dass dann...

Oct 2, 2005 - La Serena

Headed up north for this weekend. I left my home in the 5 region of Chile and went up to the bottom of the desert area of chile, called Norte Chico, witch is the lower portion of the Norte Grande. We, left at 11:45pm on Thurs. night out of the 7 people who said they were coming only 4 showed up for the bus. We spent 7 restless hours on the bus and arrived in the old port town of La Serena. Nothing in Chile opens before 9am, so we wandered around the old part of town, looking at some of the old buildings, a few were orignal, witch is really...

Oct 2, 2005 - La Serena - Vicuña

Das Morgenessen war zwar gut gewesen - es hatte noch ein Schälchen frischen Fruchsalat gewesen, aber für meinen Geschmack hätte es mehr sein können. Nach dem Essen kam es zum zweiten Mal zum Zusammentreffen mit mir und einer araña de rincon, diesmal aber ohne das schützende Glas einer Vitrine. Das "süsse" Ding ¤hatte es ¤ sich auf dem Transportsack an der Seite meines Rucksacks "gemütlich" gemacht. Der Chef des Hauses erledigte das Biest, nicht ohne jedoch Haushaltshandschuhe mit langen Stulpen angezogen zu haben. Diese Spinnenart soll sehr...

Oct 1, 2005 - Vom Valle del Encanto nach La Serena

Der erste, morgendliche Blick aus dem Zelt sagte mir, dass ich es nicht eilig haben würde aufzustehen, da infolge des bedeckten Himmels es nicht zu erwarten war, dass Anblick der Petroglyphen umwerfend sein würde. Ich nahm es also sehr gemütlich mit "Zmörgele" und Zusammenpacken der kleinen Sachen als es dann so kam wie es hatte kommen sollen, nämlich dass die ersten Busse auch schon ins Tal hinunterzufahren kamen. Mit den Bussen kamen eine Menge ziemlich lärmender Kinder. Aber eigentlich war es zu erwarten, dass am Wochenende mehr Los sein...

Sep 28, 2005 - Nächster Halt - Ovalle

Wieder einmal hiess es Abschied nehmen, seufz... Robert fuhr mich noch netterweise um kurz vor zwölf zur Hauptstrasse hinunter wo ich auch gleich ein Collectivo nach Limache erwischte. Dort fand ich heraus, dass es einen Bus nach Ovalle gab der um halb zwei fahren sollte, womit mir noch genug Zeit blieb meine erste CD mit Fotos nach Hause zu schicken und Mittag zu essen (es gab zwei ziemlich durchzogene "Koteletts" mit Pommes). Dieses Mal war es doch geschmeckt, was vielleicht auch daran gelegen hatte, dass der Preis auch mehr als doppelt...

Sep 24, 2005 - La Serena,Chile...Reunited

I know it's tedious telling you all the little details, but am pleased to tell you that I was finally reunited with my bag when I arrived into La Serena bus terminal. Also managed to check into a nice little hotel - down the road from the one I had intended to stay at first. It's not actually listed in the Lonely Planet South American Handbook, but I would recommend it. It's called "Hostal D'Gregoria", on the street "Andrés Bello", a block from "Hostel El Punto", and very near the bus terminal. It's a homey place ran by Don Walter,...

Trip Journal

Yat's Big Trip

Sep 19, 2005 - Viña del Mar

arrived late in Viña del Mar and took a room at the Residencial Ona Berri (like a homestay) in the center. Viña has long been Chile's premier beach resort, but it's also a bustling commercial center (pop 300.000). It is popularly known as the Garden City. The main attractions of course are the sandy beaches that stretch northward (but its too cold right now to go to the beach). Took a bus to Valparaiso, a vital port and one of South America's most distinctive cities, only a few minutes away from Viña, and explored one of the colorful barrio...

Sep 11, 2005 - A quite weekend

Well, tried to keep things a little quiter this weekend, I've bin spending too much cash traveling (and eating) figured I stay a little closer to home, so I didn't have to dish out cash for a place to stay! Spent Friday on a search for horse, but just incase you all didn't know, like we didn't. horse seem to get the day off on Friday and you can't find um anywhere, we went to the two towns north of us Concon and Renaca witch both lie right on the beach, pretty quite towns. So no horses, thats OK beacuse there is always Empandas. Empandas...

Aug 25, 2005 - La Serena

The next day, we hopped on a plane to La Serena, a city north of Santiago. We immediately hopped in a ¨collectivo' a taxi packed to the max, to ride up the foothills of the Andes to a mining town called Andacollo. The ride up was an adventure in itself, and oddly one of Leanna's highlights of the day. The driver, Luis, rarely used his brakes around the hairpin turns, but we arrived alive. Except, the poor lady sitting beside Leanna got pretty squished. Gringas` are definitely larger than Chileans! In the town we saw, surprise, surprise,...