Explore...

Read and rate Travel Journal Entries for Río Negro, Argentina

Dec 14, 2017 - Bariloche and the Seven Lakes Tour

Ahghhhhhhh I am not sure that I can get used to being surrounded by people, cars and noise, after our last few days, it is strange but such a culture shock. We had booked on our first joint tour to visit the Seven Lakes on route 40 which is a road that goes over 3000km from the Bolvian borders in the North to Rio Galleros on the borders of Terra del Feugo in the South.following the eastern side of the Andes. The reason for choosing a joint trip, was so that Alison could talk to someone else rather than me!!!!. However of the eight other...

Dec 12, 2017 - Bariloche here we come

Arrived safely last night to Alma del Lago hotel so named as Soul of the Lake. The town is very much on a Switzerland Style as is our hotel. We as you can see in the photo is right on the lake with a view to die for. Out the front of the hotel is a micro brewery and a chocolate factory I know which one I will be visiting! Today is Wednesday 13th December and the place is decked out for Christmas, trees and decoration everywhere, it seems so odd....we are off for a full days trip of the seven lakes so report back tomorrow.

Mar 3, 2017 - 4 March 2017 - Bariloche, Argentina

Here we are in Bariloche, Argentina for 3 nights. The border crossing was very quick, under two hours. Our drive here was not many kms but with stops all along the way, first to view the Villaricca volcano (the one I couldn't climb because of the weather), then a brief stop in San Martin de los Andes where there was a beautiful lake and a lovely town, then lots of beautiful lakes in the Argentinian Lake District. Bariloche is a very attractive town, very alpine looking with timber houses and a large lake Nahual Huapi which is absolutely...

Apr 21, 2016 - Mi experiencia en la ciudad de cordoba

La ciudad de Córdoba es una de las más pintorescas de la Argentina en tanto que presenta un centro histórico con hermosa arquitectura barroca colonial mezclada con los altos edificios modernos lo que le dan a la urbe un gran atractivo turístico. Son sumamente atractivos acontecimientos tradicionales como la feria de Simoca en Tucumán, la Celebración del Señor y de la Virgen del Milagro en Brinca la peregrinación a Luján , la cabalgata de fe a la Finada Correa , etcétera Argentina es compartir un mate, es localizar guías de turismo en todos...

Mar 31, 2016 - Lo siento pero amo la montaña!

Ya sea para un viaje de relax para unas vacaciones a pura diversión, los destinos de la República Argentina tienen mucho que ofrecer a todos sus visitantes. Patagonia Austral, Patagonia Sur y Patagonia Norte reciben miles de turistas en todas las temporadas del año. Todo viaje por la República Argentina empieza en las provincias de Tierra del Fuego, Santa Cruz y Chubut. Por su lado, los amantes del esquí y el snowboard encontraran en la República Argentina escenarios perfectos para su diversión. El turismo en Argentina, precisamente en la...

Mar 31, 2016 - Top 5 sugerencias de los mejores lugares

Si seguimos camino hacia el nordeste de la República Argentina nos encontramos con la Zona Mesopotamia. Para un fin de semana largo, unas vacaciones invernales una rica temporada veraniega, el turismo en Argentina y, más precisamente, en la Mesopotamia es sinónimo de aventura, danza y emoción. Conocida por el Carnaval de Gualeguaychú, la urbe de Entre Ríos demanda una parada esencial en todo paso por la Mesopotamia. De campos óptimos para el ecoturismo, termas de aguas curativas y un rico patrimonio histórico-cultural, en esta provincia...

Mar 16, 2016 - El sur de la argentina

Popular por la ciudad capital, los Esteros del Iberá -con una extensión de 1.400.000 hectáreas conforman el segundo humedal más grande de Sudamérica-y el Parque Nacional Mburucuyá, la provincia de Corrientes cautiva a miles y miles de viajantes en todas las temporadas del año. Este espectáculo natural se encuentra enmarcado en el Parque Nacional Iguazú donde es conveniente hacer una visita guiada para poder observar la flora y fauna característica del sitio y contemplar los gigantescos cursos de agua que dan sitio a un escenario único. Para...

Mar 16, 2016 - Mi top de lugares favoritos

Argentina tiene muchos lugares turísticos mas en esta nota-galería te voy a enseñar los 20 lugares turísticos más visitados por los turistas y que debes conocer. Entre sus primordiales urbes, está Buenos Aires, considerada una de las más activas por su amplio polo industrial y comercial quién además de esto tiene una enorme actividad cultural, donde gozar de las más variadas obras de teatro, abundantes paseos tradicionales y de compras, que van desde salidas nocturnas, lugares temáticos donde bailar tango, hasta visitas guiadas a imponentes...

Nov 19, 2014 - Bariloche, Argentina

Day 4: We were on the bus on the way to the airport by 9:00 Sunday morning for a 11:00 flight to Brioche in the northern part of Patagonia. We boarded the plane, fastened our seatbelts, and sat for a few minutes and were told the plane was out of order and we would have to change planes. The airline did a great job of getting us off and on the new plane in good time, and soon we were off. We arrived at hotel Vella Huinid two hours late for lunch, so after getting settled in our rooms, we walked into town along the busy, only road, for an...

Jun 23, 2014 - South America's Whistler

First of all, passing along love to my family :) I'm sure I missed out on one hell of a family reunion in Whistler this past weekend! And a shout out goes out to my dad - the toughest mudder fudder I know :) Bariloche has been good to us: it's similar to Whistler, funny enough (although the Yankees from our hostel insist that it's more like Aspen). However, we decided to skip the skiing because of our limited budget and the fact that the mountain is still just barely open this early in the season. Instead, we cheered on Argentina as they...

Jun 20, 2014 - "Darien! Quick, wake up! This is our stop!"

It's been a busy few days! Wednesday, we took a full day tour of Peninsula Valdez, a UNESCO heritage site known for its wide variety of patagonian wildlife and high concentration of breeding and calving Southern Right Whales. Did the tour ever deliver!! We watched the whales scrub their bellies on the sand less than 5 meters from the shore we were standing on!! We also saw guanacos, elephant seals, maras, rheas, a penguin, and a silver fox! The landscape in coastal patagonia is absolutely breathtaking - even our broken down tour bus...

Feb 13, 2014 - Llegando al final

El Bolsón Encuentro con otro gran amigo, Tomi Grether. Hicimos la subida más pesada que recuerdo en mi vida, el Cerro Piltriqutrón. Llegamos al refugio, y al día siguiente despertarnos bien temprano para luego subir hasta la cumbre y ver el amanecer. Yo la noche anterior, por el estado en el cual llegué al refugio (1500m.s.n.m.) no quería saber nada de la subida matutina, ya la vista desde ahí era lindísima, con lo cual cené una pizza y una cerveza casera (el cartel me tentó), Tomi sabiendo que iba a subir cenó ligero. Instantes después...