Australië 2013 travel blog

Noosa beach

Noosa Heads national park

Zeekayaken

Zeekayaken tussen de dolfijnen!

de dolfijnen van heel dichtbij

storm opkomst! (is bijna elke avond zo)

helaas poging om zonder om te slaan door te branding te komen...

uitzicht vanaf de top

Hi!

Het is weer tijd voor een update! Vorig weekend ben ik een weekendje naar Noosa geweest, een strandplaats zo’n 3 uur met de trein van Brisbane. Prachtig! Met parelachtige strandjes en daarachter meteen het regenwoud. Ik had daar een (dacht ik) klein appartementje geboekt maar het bleek een gigantisch en luxe appartement te zijn, groter dan ons huis in Leiden aan het zwembad, dus dat was erg relaxed ;). Ik ben in Noosa een dag wezen zeekayaken, dwars door de branding heen (een uitdaging die zeker niet zonder om te slaan lukte ;)) en daarna langs de rotskusten van het nationaal park. Zo mooi! Overal om je heen zie je vissen en schildpadden (tot echt een meter groot) en zeeadelaars een leopard shark en als pronkstuk de dolfijnen! Met de kayak kon je echt tot een meter afstand komen zonder dat ze daarvan wegschrokken dus je kon ze echt van zo dichtbij zien! Heel bijzonder! Het waren er echt een stuk of 8, met een kleintje erbij! De volgende dag heb ik een hike gemaakt door het national park, eerst een dik uur door het regenwoud gelopen (naarstig op zoek naar koala’s die daar heel veel zouden moeten zitten, maar helaas, niet gespot) en daarna langs de kustroute weer terug, met overal kleine parelachtige strandjes, echt een heel mooi park!

Verder ben ik nu door de week eindelijk echt begonnen met mijn experimenten en heb ik het er zowaar echt druk mee nu, volgende week vrijdag verwacht ik mijn eerste resultaten dus fingers crossed! Verder begin ik mijn collega’s ook allemaal wat beter te leren kennen en doe ik ook veel meer dingen met hen nu. Zo zijn we afgelopen woensdagavond wezen klimmen bij Kangaroo point, een klif midden in de stad. Dat was echt supergezellig! En heerlijk om weer te klimmen en erg verslavend, dus ik heb me maar meteen aangemeld bij de Brisbane Rock Climbing Club die een keer per week bij KP klimmen! ;) En vanavond ga ik met een ander groepje collegas uiteten bij Tukka, op aanraden van een andere collega. Dit is een Australisch restaurant waar je krokodil, kangaroo, emu en possum (soort grote (hele schattige) boomratten die je hier ’s avonds echt overal kan zien, maar die doordat ze alleen s avonds actief zijn niet heel fotogeniek zijn ;)). Dus ik ben benieuwd! Verder ben ik vandaag naar een soort hippie achtige markt geweest, naar West end, een plek waar heel veel gezellige barretjes en restaurantjes zitten en ben ik naar het Science museum geweest. Hier hadden ze een tentoonstelling over de flora en fauna van Queensland, inclusief een heleboel opgezette dieren en een tentoonstelling over de aboriginals, allebei erg interessant. En morgen ga ik met Pamela, een Chileense aio die net op dit lab begonnen is, Queensland verkennen, maar we hebben nog niet bedacht wat we gaan doen. Kortom: ik ben hier verre van aan het verpieteren en ik vermaak me prima! (Zoals hier zo ongeveer in elke zin toegevoegd wordt: No worries mate! Ongeacht of je nou "worries" had of niet :))