Explore America with Maaike & Koos travel blog

Maaike's ontbijt

Granieten pukkeltje bij Tuolumne river

Tuolumne river (waar Maaike met haar billen in viel)

Beestje, zomaar 3 meter voor ons

Effe schoenen wassen

Rest van een sequoia in Tuolumne Grove met een tunneltje erdoor

gisterochtend zijn we eens een kijkje gaan nemen bij Yosemite National Park. gigantisch park met veel mooie natuur.

natuurlijk gingen wij weer lekker off road en kwamen we er snel genoeg achter dat we de rivier over moesten steken om weer aan de kant van de weg te komen, maar dat was nog niet zo gemakkelijk.

tot we bij een gedeelte kwamen waar er stenen uit het water staken waar wij dus heel heldhaftig overheen gingen lopen/springen. ik natuurlijk bang, maar papa sprong me altijd 3 steken voorop. tot we bij een stuk kwamen waar pap met zn bergschoenen wel doorheen kon lopen maar ik met mn vansjes niet... omweggetje maken dus. ik zet een paar stappen, wil op een grote bolle steen gaan staan en BAM daar lig ik in het water! eerste waar ik aan kon denken is natuurlijk die camera omhoog anders is die naar de filestijnen, maar ik wel mn knie kapot en mn reet nat. huilen van de schrik natuurlijk maar de komende uren daarna heb ik mezelf alleen maar uitgelachen voor de geweldige actie.

de rest van t riviertje ben ik dus gewoon met mn vans over de bodem overgestoken!

eenmaal in het motel aangekomen alweer een kamer met kingsize bed weten te bemachtigen, heeerlijk!

ook even gevraagd wat we het beste konden doen als we nog een dag langer wouden blijven om dagen op te maken anders zijn we na 12 dagen al terug bij het vliegveld..... yosemite werd aangeraden.... lang denken... oke we gaan nog een dag.

vandaag toch zo'n 7 uurtjes in de auto gezeten (heen+terug) maar wel one hell of a bergwandeling gemaakt om de mooie sequoia bomen te zien. afgepeigerd een ijsje gegeten en terug naar het motel.

nu even wat restaurants bekijken op internet en dan gaan we bikken.

morgen vertrekken naar Las Vegas wiehoeeeee!