René og Kasper goes Down Under! travel blog

Flot "solopgang" på vej ud til Cathedral Cove

Den er ret imponerende, denne katedral. Selvom den ikke mindrer om Viborgs...

Kasper nyder solen der hurtigt brød igennem skyerne

Man skulle tro de delte guld ud .. Men det var bare...

Så sidder vi her igen. I en bus, gennem New Zealands fantastiske, bjergrige natur. Det giver en fantastisk udsigt på køreturen, selvom vejene konstant går op og ned, og rundt i skarpe sving.

Vi har haft et par gode dage i først Whitianga og derpå i Hahei, hvor vi har oplevet to vidt forskellige naturfænomener, som vist ikke ses andre steder i verden, inden for en afstand af 10km. Hot Water Beach er navnet på en egentlig ganske normal strand – og så alligevel ikke. Lidt henne af stranden findes der 20-30 meter, hvor man i et tidsrum på 2 timer på hver side af lavvande, kan grave sig et hul, og vupti, så har man sig en lille privat spa med rigtig varmt vand – det kan angiveligt blive op til 60 grader, men køles dog hurtigt, når man graver det op til sandniveau. Vores tur derud fandt sted sidst på eftermiddagen, og blev ikke den længste af slagsen. Det område hvor man kunne grave vandet frem, var ganske enkelt overbefolket af et par hundrede mennesker, så det var helt umuligt at komme til at grave sig et hul. Det blev derfor kun lige til at dyppe tæerne et sted, og så fandt vi ellers også ud af at den sidste bus gik tilbage til Hahei kort tid efter ankomsten – så hvis vi ikke ville gå 10km hjem, skulle vi også nå den. Så længden til trods, vi var der vel 30min, var det en sjov oplevelse og se hvordan det ”fungerede”.

I dag, søndag, var vi så tidligt oppe, og ude ved Cathedral Cove. I følge de lokale reklameskilte skulle stedet være verdensberømt, og det var da også ret imponerende. Det er en bjergryg der strækker sig ud til vandet, men over stranden er der kæmpe stort hul, på noget a la 20x10m. Så vidt vi ved, er hullet skabt over hundredevis af år, af vandet og vinden – vi har dog ikke sat os videre ind i det, så hvis nogen bedrevidende vil rette os, skal de være velkomne.

Bus turen går denne gang mod Rotorua, hvor vi stærkt regner med at få flere gode oplevelser – her skulle det udover naturen og være muligt at opleve Maori kulturen, hvilket vi ser frem til.

Det var alt for denne gang, der kommer formentlig en update når vi har været et par dage her i Rotorua.

Håber i nyder sneen derhjemme, vi nyder i hvert fald solen hernede! ;-)