Bert & Dini's adventures travel blog

Meteora

Last evening in Greece

Sunset Greece

Early morning on the ferry to Venice

Venice

San Marco plein

Snow on our way home

Lieve allemaal,

We zijn weer in het noorden, oftewel in Nederland. Onderweg vrienden en familie bezocht en nu een paar daagjes bij onze dochter en schoonzoon, allemaal blij dat we elkaar weer in goede gezondheid zien.

De overtocht van Igoumenitsa naar Venetie was perfect een gladde kalme zee en een prachtig schip.

De aankomst in Venetie was spectaculair. De stad bekijken vanaf het bovendek van het schip was een belevenis, we voeren langs het San Marco plein, echt prachtig ! Inkijkjes in de diverse kanalen en de vuilnisboot die langs kwam om vuil op te halen (een kraan die de container omkiept in het bootje) en een vrachtauto die op een ponton wordt rondgevaren om diverse winkels te bevoorraden, dagelijkse gebeurtenissen aldaar, maar leuk voor ons om te zien gebeuren. De tocht naar het noorden had niet sneller kunnen verlopen, als....we direkt naar huis waren gegaan dan hadden we dinsdagavond voor onze huisdeur gestaan. Maar goed we zouden eerst langs vrienden en familie, dus dat hebben we ook gedaan en hopen nu a.s. zondag thuis te zijn.

Daarmee sluiten we deze reis af en zullen jullie informeren als we weer op pad gaan ;-)

Dear all,

We're back in Northern Europe. On our way back we visited friends & family, and now we're at our daughters place for a few days, all happy that we made this big trip without problems and in good health, finding our daughter also healthy and grown, being now 7 months pregnant.

The trip from Igoumenitsa t Venice was perfect, a calm sea & good weather.

The arrival in Vencie was so beautiful, watching the city pass by from the upper deck, was so nice.

We passed the San Marco Square and we're able to look into several canals. The garbage boat passed and was picking up the containers, emptying them in the hull of this little boat, and a big truck on a ponton was delivering goods to several shops ;-), daily business up there, but nice to see for us.

The trip up north went so smoothly that we could have been home on Tuesday evening, but we had planned to visit friends & family first and so we did. We're planning to be home on Sunday.

So that was this trip, we'll inform you when we hit the road again ;-)

Liebe Freunden,

Wir sind wieder in Nord Europa. Auf unsere Reise haben wir erst Familien & Freunden besucht und sind nun bei unsere Tochter und Schwiegersohn. Die Reise in Venedig auf das grosse Schiff war sehr schoen.

Wir sind die San Marco entlang gefahren und haben tagliches Leben (Muehl abholen, Waren abgeben mit eine Lastwagen auf ein Ponton) angesehen.

Die Reise ins Norden war problemlos, und wir hoffen kommende Sonntag wieder ins Emsbueren zu sein.

Dass war es fuer diese Reise, wir informieren Sie wann wir wieder verreisen ;-)