Tineke & Wim DownUnder 2005 travel blog

ons huis de afgelopen twee weken

Kaikea, place of birds

ons straatje

foto's bijwerken

het regent hier voor het eerst

Maandag 23 mei zeiltrip Great Barrier Reef

volgt nog, wij hebben in ieder geval geen zeilbenen, wij zijn landrotten!

Maar ja, het was ook een wind van 25-27 knopen (> 40 km/u).

Dinsdag 24 mei Cairns

Een regendag, een rustdag en de laatste inkopen. Voor de eerste keer dat we hier zijn regent het. Het ziet wat grauw. Dave moet ook in Cairns zijn en brengt ons weg. We willen nog wat inkopen doen. Eerst nog even de vlucht terug herbevestigen. Vertrektijd 5 minuten later, verder geen wijzigingen, we vliegen via Brisbane en moeten 2 uur van tevoren aanwezig zijn. Dave gaat ons wegbrengen, das mooi.

In het centrum moet ik ook nog terug naar de Pro Dive shop, om de gekochte dvd om te ruilen; thuis kwam ik er achter dat ik een ntsc en niet een pal dvd had meegenomen. En ook het ik gisteren na het snorkelen gemerkt dat het rubber aan de achterkan t van mijn schoen heeft losgelaten, regel ik nog even hier. Bij Pro Dive geen probleem, nieuwe dvd en nieuwe schoenen. Verder lekker shoppen, een capochino, en later een sushibar, heerlijk gegeten.

Met de bus terug. Tineke reorganiseert haar foto's, ze heeft een AU-album gekocht, en ik maak de rest van mijn duikverhaal af. Vanavond eten we met Pat en Dave en ook komen er twee NZ-vrienden, Richard en Georgie, die we al eerder hebben ontmoet.

Eerst nog even wat contact met het thuisfront en

Het wordt een gezellige avond, lekker eten en drinken en kletsen. Ze willen de duikvideo zien en die met de dolfijnen uit de Bay of Islands. En dat kijken we met z'n allen. Als ik de dolfijnbeelden weer terug zie, geniet ik weer en krijg kippenvel....

Woensdag 24 mei Clifton, laatste dag

Om 10 en 11:00 hebben Tineke en ik een massage. Een deep tissue massage, een zeer stevige massage die de afvalstoffen moet losmaken en de spieren in basis weer op goede orde moet brengen. Heerlijk. Vanavond nemen we Pat en Dave mee uit eten, als dankjewel voor de laatste twee weken.

Vanmiddag hebben we de tassen ingepakt, we hadden een extra tas gekocht het eerste weekend in Cairns, maar die hebben we maar half nodig. Een aantal zaken laten we hier, wat oude t-shirts en handdoeken en wat spul dat over is van onze campertoer. De winterkleding en wandelschoenen waarin we 10 weken geleden zijn gekomen zit allemaal in tassen.

De zaken die we gekocht hebben houden we als handbagage, kunnen we op het vliegveld AU-belasting van terugkrijgen en dat don we maar, want de kans is aanwezig dat we bij terugkomst in NL weer BTW moeten betalen. I zou het belachelijk vinden maar er schijnt een limiet van 175 Euro te zijn. Mijn duikspul alleen is al duurder. We zien wel.

Klaar zijn we , op de terugreis en de laatste avond na zit het er op.

Jammer, ja zeker!

Maar we gaan graag naar huis, naar de kids. Sandra kan niet wachten om ons weer te zien!

We hebben genoten, van Nieuw Zeeland, maar ook van Australiƫ, al was het anders dan in 2000.

Onze Australiƫ hoogtepunten, niet geprioriteerd en in volgorde van reizen:

weekend Sydney bij Jan en Marijke

camping 3 Waters in Glenn Innes

Lammington NP wandeling

Daintree NP met de wandelingen daar

duiken en snorkelen op het Great Barrier Reef

en de laatste twee weken in Clifton als afsluiting van 8 weken rondtrekken

Morgen vliegen we naar huis, ik hoop dat de vlucht beter is dan de heenweg.

Dave brengt ons naar het vliegveld waar we 2 uur van tevoren moeten zijn. We vliegen om 09:45 met Cathay Pacific via Brisbane naar Hong Kong, waar we 12 uur later aankomen, vluchtnummer CX 0102.

Vier uur later, om 00:05 locale tijd vertrekken we naar Amsterdam, verwachtte aankomst 06:35, vluchtnummer CX 0271.

Dan pakken we de trein, rechtstreeks nar Apeldoorn, waar Sandra ons met de auto oppikt. ATA thuis: 09:30. Totale reistijd uit en thuis ruim 30 uur.

We melden ons weer, met het laatste reisverslag.

Geniet van het mooie weer in NL, dat we vast vooruit hebben gestuurd; wij komen er aan!