Tineke & Wim DownUnder 2005 travel blog

weer "vaste grond" onder de voeten, en wat voor grond...

hotel Bay Village, time for relaxing en drinks...

Cairns centre

eb en zicht op de esplanade en pier

en wildlife

Zaterdag 7 mei

Vroeg naar bed is dus ook vroeg wakker. Vanaf 05:00 lig ik al te draaien. Bij de eerste vogelgeluiden rond de klok van 06:00 ga ik er uit en duik het zwembad in. Lekker rustig en het heerlijk te horen hoe de dierenwereld ontwaakt.

Dan douchen en ontbijten. Tineke heeft de eerste zaken al uit de kastjes uitgeruimd. Zij mag eerst, ik ga graag in de achterhoede.

De keet, herstel, onze villa op wielen moet leeg, een beetje schoon (is nooit echt smerig geweest, behalve de vloer waar ooit tijdens een bergachtig circuit een pak yochurt uit de koelkast is gevlogen....).

En dan is het bagage afleveren bij ons hotel voor de komende twee nachten en de villa naar Kea terugbrengen.

Aldus geschiedde. Rond 10:00 zijn we bij ons hotel en kunnen we de bagage droppen, die wordt even achteraf gestald met een labeltje er aan, Onze kamer is nog niet gereed, dat zal pas tegen 13:00 zijn, geen probleem, we gaan eerst de camper inleveren en dan alvast de stad in.

Bij Kea alles keurig afgewikkeld, behalve natuurlijk de foute tankbeurt, volgens een artikeltje onder onderhoud in het contract, zijn de kosten van een niet volgens het handboek toegediende brandstof voor rekening van de huurder. Dit had ik gisteravond tijdens het nalezen van het hele contract ook al gevonden. We zijn in ieder geval blij dat het geen $ 8-9000 zijn geworden.....

We lopen naar het centrum, wat gezellig druk is, vol met toeristen en heel veel jongeren. Cairns is de uitvalsbasis voor vele activiteiten op hekoraalrif, The Great Barrier Reef.

We shoppen wat, lunchen en gaan dan richting Bay Village hotel, kijken of onze kamer al gereed is.

We krijgen de sleutel en zeulen onze bagage naar boven. En dan een duik in het zwembad, heerlijk zo'n zwembad in het midden van het complex.

Voor de cocktails, en biertjes ook, moeten we nog even wachten tot de bar open gaat om 17:00. Je kunt merken dat je hier in het tussenseizoen zit, de zomer zit er op en de winter moet nog beginnen, want dan komen weer veel mensen uit de lagere delen van AU om hier in de warmte te vertoeven, een soort Spanje voor de AU-ers.

Happy Hour and cocktailtime....

Daarna eten we in het restaurant, dat een Balinees restaurant is. Wisten we niet, maar proberen we toch. Op advies pakken we de "the rijsttafel" met de kans om van alles wat te proberen.

Het was heerlijk en met een gevoel van 12 maanden zwanger en nog de helft van de rijsttafel over ga ik, en Tineke ook, maar die heeft er minder last van, naar bed; kan geen pap meer zeggen.

Zondag 8 mei

Rustig op, lekker ontbeten in de zon die dan al heet is (ruim 25gr), sorry guys at home, we know you have shit weather, so we won't mention it to much.....

De winkels gaan wat later open op zondag, maar het wordt een echte shopdag. En internet even bijgewerkt, met de nodige moeite.

Transport voor de volgende dag naar Cape Tribulation hebben de mannen van de receptie voor ons geregeld, we worden morgen om 08:00 opgepikt.

En verder hebben we weinig gedaan deze dag, einde middag weer swimmingpool and cocktail en daarna de pizzeria.