Ronald & Laurien's Asia trip! travel blog

achter op de jeep

bungalow!

Ko Phangan & Ko Tao 14-04

De foto's kunnen we hier niet uploaden, dus die komen de volgende keer!

Na de nachttrein, bus en boot komen we de volgende ochtend aan op Ko Phangan. We vinden een fijn 'resort' met zwembad gelijk aan het strand, en, omdat het geen hoogseizoen meer is, voor 1/3 van de prijs!

We zwemmen deze dag in het zwembad, lopen door het dorpje en gaan naar het strand van de bekende fullmoon party, een feest dat we helaas net mislopen. 's avonds eten we met kaarslicht op het strand.

De volgende dag huren we een motorbike en rijden we het eiland rond. We hebben prachtige uitzichten, wat is de zee blauw! We vinden perfecte stranden waar we gaan snorkelen, heel veel koraal en mooie vissen. We komen gelukkig veilig weer terug, er zijn hier namelijk behoorlijk steile hellingen van 20%. De dag erna stappen we weer op de motorbike en rijden we een andere route, langs de kust en door het binnenland van het eiland om watervallen te bezoeken. Alleen: aan het einde van het droge seizoen staan die droog, dus we zien niks. 's Avonds is er in ons verblijf de 'biggest pool party from Thailand' en daar moeten we natuurlijk bij zijn. Het is niet zo druk maar wel heel gezellig! Iedereen staat de dansen in het zwembad. We hebben onze waterpistolen nog van het feest in Bangkok en dat maakt het nog leuker!

De volgende ochtend gaan we naar Ko Tao, met de boot zijn we er in 1,5 uur. We hebben nu een bungalow aan het strand op een rustige plaats. We lezen een boek, liggen in de hangmat, zien de zonsondergang terwijl we in de zee zijn en gaan vroeg slapen. Ko Tao is het eiland om te duiken, dat doen we niet omdat het voor ons duur is, maar we gaan wel snorkelen rond het eiland. We zien een indrukwekkende onderwaterwereld, nog mooier dan dat we tot nu toe gezien hebben. Ronald wordt omsingeld door haaien, we spelen en zwemmen met vissen in alle kleuren en zien veel mooi koraal, ook in alle kleuren die je je maar voor kunt stellen. Verder relaxen we aan het strand. Wat ons opvalt is dat een heel groot deel van de toeristen op de eilanden Engels is, wat we duidelijk merken aan hun witte huid, rode haren en aan hun opvallende gedrag. Nog een opvallen punt: De Thaise mensen willen zo licht mogelijk zijn, je kunt dan ook overal Whitening Cream kopen. De Thaise mensen lopen met creme, bedekte kleding en een paraplu, terwijl de westerse mensen met olie liggen te bakken in de zon om maar zo bruin mogelijk te worden. Veel westerse mensen zijn hier dan ook bruiner dan de Thaise mensen. De mens is ook nooit tevreden met wie ze is...

De volgende ochtend vertrekken we naar Ko Phi Phi, een eiland aan de westkust van Thailand, dat een van de mooiste eilanden van de wereld schijnt te zijn...