Tineke & Wim DownUnder 2005 travel blog

Een geplande rit van zo'n 250 km.

We nemen afscheid van een aantal mensen op de camping en gaan om 09:15 op pad. Het is warm, het is hier een andere warmte waar we aan moeten wennen. We hebben bijna de hele dag de airco in de auto aan, terwijl ik daar helemaal geen fan van ben, ik krijg er een droge keel van en wordt er ook verkouden van.

Het gaat moeizaam vandaag, ook Tineke heeft er last van, zijn zegt dat voor het eerst zij moeite heeft om niet in slaap te vallen (nu heeft ze vannacht een in haar droom een aanvaring met een aantal krokodillen overleefd en daarna wat slecht geslapen, ik dus ook). Maar ook door de warmte is het wat moeilijk. De weg is wat eentonig en voor onze begrippen erg rustig.

Rond de klok van 13:00 zijn we in Townsville, zo'n 350 km verwijderd van onze eindbestemming Cairns, waar we morgenmiddag willen zijn.

Ik had gisteren, toen we uiteindelijk over de gehele dag maar 80 km hadden gereden, al het gevoel van "het is mooi geweest", we hebben heel veel gereisd, veel gezien en gedaan, maar de camper mag ingeleverd worden.

We pikken de enige, of een van de zeer weinig campings, en gaan de stad in. Met du bus, want het is nog wel een eindje langs de highway.

We shoppen wat, lopen over The Strand, lunchen en wandelen over het strand terug tot bijna de camping. We zitten nog even buiten, het is lekker en geen muggen en na het eten is het niet al te laat weer plat.