Tineke & Wim DownUnder 2005 travel blog

Woensdag 4 mei Whitsundays

We halen nog net de ferry van 10:05 naar Daydream Island, een van de Whitsunday Islands. Een niet te groot en mooi eiland. Als we aankomen wordt door the captain al gemel,d adat het in de loop van de dag minder weer wordt. Wel hij had gelijk. Bij aankomst was het mooi zonnig en warm weer, echt het weer dat je denkt: straks in de zee of in de pool. We weten niet hoe het eiland precies er uit ziet, en bij aankomst geen platte grond of zo. We gaan links om, daar is wat bebouwing. En het grote resort, waar de mensen die daar voor aankomen een schelpenketting omgehangen kregen, hoeven we al helemaal niet heen. We lopen richting bebouwing en dan volgen er bordjes. Shops, chapel, toilets, pool, overal muziek. En de pool ziet er geweldig uit, als op een romatisch eiland. Oké, dat is dit dan ook wel een beetje. Tineke ziet het helemaal zitten, straks met een boek in de ligstoel aan de rand van de pool....

We gaan eerst even verder het eiland over. 20 minuten door het regenwoud naar de andere kant... en dan om je op het strandje van het resort, waar wij formeel niet mogen komen. We gaan verder, terug, maar niet weer via de limpartij door het regenwoud, maar door een of andere stafin-/uitgang, ook leuk. En we zijn weer terug bij het "centrumpje" megt een aantal winkeltjes, waarvan de meeste gesloten zijn, een aantal restaurantjes, waarvan er maar een open is. En het weer is inderdaad minder geworden. Het is bewolkt, het waait en er zijn de nodige golven. Dus zwemmen is er even niet meer bij. We drinken wat, een korte lunch en besluit om de ferry van 13:15 terug te nemen. Yep, bij minder weer en een beetje buiten het seizoen moet je niet op zo'n eiland zijn, wij niet tenminste.

Whitsunday Islands zijn mooi, wat we gezien hebben in de folders en live met de meeste op afstand. Maar ik denk dat als je al the Bay of Islands, Milford Sound, Marlborough Sounds inj NZ en Fraser in AU hebt gedaan, dat het allemaal wat meer op elkaar lijkt, mooi, maar meer van hetzelfde.

We gaan terug, naar Airlie Beach, wat boodschappen doen en een internetcafé met ons bezoek vereren, want dat gaat weer ff tijd kosten.

We werken de site bij, winkelen nog wat, het is inmiddels hier mooi weer, en terug naar de camping.

Gezellig borrelen op happy hour (jawel, hier iedere dag), kletsen, grillen en niet te laat (we waren met een ander stel wel de laatste) naar bed.