Van Heiningen West USA 2008 travel blog

Philadelphia - Amsterdam - zonsondergang

Philadelphia - Amsterdam - zonsopgang

Amsterdam - Schiphol

Vanmorgen om 07:30 uur opgestaan en met de shuttle bus weer naar het vliegveld gereden waar we hebben ontbeten. Inchecken en controles verliepen weer vlot. We zijn enigszins op tijd de lucht in gegaan, rond 11:30 uur en landden rond 14:30 uur in Philadelphia. Hier hadden we 4 uur overstap tijd en hebben een heerlijke pizza punt gegeten. We zijn dan door de drukte op de startbaan met 40 minuten vertraging richting Amsterdam vertrokken waar we op 06 juni om 08:15 uur landden. Nadat iedereen zijn koffers van de band had genomen stonden wij nog steeds zonder koffers. Bij de bagageclaim vertelde men ons dat onze koffers nog ergens in Amerika stonden maar men niet wist waar precies en dat de koffers normaal gesproken dan na 24 uur thuis gebracht worden. Na diverse telefoontjes met de bagage afhandelaar en met de bagage afdeling van US Airways in Amerika kon men ons nog steeds niet vertellen waar onze koffers zich bevonden. Pas maandagochtend hoorden we dat de koffers aangekomen waren en zijn dan 's avonds om 23:45 uur thuis bezorgd. Wat waren we opgelucht en blij! Wat een terugreis.....

Nach einer unruhigen Nacht sind wir um 7.30 aufgestanden und sind mit dem Shuttle Bus wieder zum Flughafen, wo wir gefrühstückt haben. Das Einchecken und die Kontrollen verliefen wieder flott. Wir sind einigermaßen rechtzeitig gegen 11.30 von Chicago abgeflogen und kamen gegen 14.30 in Philadelphia an. Hier mussten wir 4 Stunden warten und haben in aller Ruhe eine herrliche Pizza gegessen. Wir sind dann mit 40 Minuten Verspätung, durch den Stau vor der Startbahn, um 19.10 abgeflogen und sind am 6.6. um 8.15 in Amsterdam gelandet. Nachdem ein jeder seine Koffer vom Band geholt hatte, standen wir noch immer OHNE unsere 8 Koffer da. Sind dann zur Gepäckreklamation, wo man uns erzählte, dass die Koffer in solchen Fällen meistens innerhalb von 24 Stunden mit einem anderen Flug mitgegeben werden, obwohl man uns in Chicago als auch Philadelphia versicherte, dass diese unsere Flüge begleiten. Nach diversen Telefonaten mit US Airways in Amerika, Schiphol und Frankfurt konnte man uns nicht sagen, wo sich unsere Koffer befinden. Erst am Montag morgen hörten wir, dass die Koffer gerade in Amsterdam angekommen waren. Sie wurden dann erst um 23.45 zu uns nach Hause gebracht. Was waren wir erleichtert und heilfroh! Schade, dass wir so eine Rückreise hatten...