Van Heiningen West USA 2008 travel blog

Aurora - Uitzicht Hotel op Wal*Mart

Denver

Hotel Best Western Inn Gateway & Suites

Tijdsverschil 8 uur (vroeger dan in NL)

Vanmorgen zijn we op onze laatste dag in dit mooie land naar Denver Downtown gereden. Denver is de hoofdstad van Colorado gelegen aan de voet van de Rocky Mountains. Denver is één van de hoogst gelegen steden van de VS. De 15e trede van de westelijke trap van het State Capitol ligt precies 1 mijl boven de zeespiegel en Denver wordt daarom ook “Mile High City” genoemd. Denver/Aurora telt ruim 2,4 miljoen inwoners. We hebben als eerste het Colorado’s Capitol State Building bezocht en kregen een korte rondleiding. Aansluitend zijn we naar 16th Street Mall gelopen, een 1,6 km lange winkelstraat. Hier konden we gratis gebruik maken van de shuttle bussen die af en aan reden. Daarna zijn we naar Aurora Shopping Mall gereden, een mooi winkelcentrum gelegen in de buurt van ons hotel waar we onze laaste Dollars hebben uitgegeven aan o.a. een extra koffer voor de spullen die we tijdens de vakantie gekocht hebben en we hebben hier lekker en goedkoop gegeten bij Friday’s. We waren vroeg terug in ons hotel zodat we op ons gemak de koffers konden pakken. We hebben weer heel veel van dit mooie land gezien en hebben er erg van genoten, vooral de Rockies, Yellowstone en Grand Teton vonden we bijzonder mooi. Helaas moeten we morgen de auto na 6524 km weer inleveren en zit het er jammer genoeg weer op. Goodbye!

Heute morgen, an unserem letzten Tag in diesem schönen Land, sind wir nach Denver Downtown gefahren. Denver ist die Hauptstadt von Colorado, gelegen am östlichen Fuß der Rocky Mountains. Colorado bedeutet auf spanisch “rot gefärbt”. Im Raum Denver/Aurora leben ca. 2.400.000 Einwohner. Denver liegt genau eine Meile über dem Meeresspiegel (Markierung auf der 15. Stufe an der Westseite des Capitols) und wird daher auch „Mile High City“ genannt. Wir haben das Colorado’s Capitol - Regierungsgebäude besucht und eine kurze Rundleitung gehabt. Anschliessend zur 16th Street Mall, eine 1,6 km lange Einkaufsstrasse. Hier konnten wir wir auch mit den Shuttlebussen gratis hin- und herfahren. Danach sind wir zum sehr schönen Aurora Shopping Center gefahren, ganz in der Nähe unseres Hotels, um noch ein paar letzte “Andenken” zu kaufen und vor allem einen extra Koffer. Wir haben heute bei “Friday’s" ganz günstig und lecker gegessen. Wir waren früh wieder im Hotel, denn leider, leider mussten wir unsere Koffer packen, hat ne Weile gedauert, alles gut zu verstauen. Bis jetzt hat alles wieder super geklappt, wir hatten keine Probleme, keine unangenehmen Vorkommnisse und Richard, unser Fahrer ist hervorragend gefahren. Klasse! Es war wieder ein super toller, unvergesslicher Urlaub. Wir haben viele schöne Dinge gesehen, jeder Ort, jede Landschaft hatte etwas Spezielles und Schönes, so dass wir schlecht sagen können, was uns am Besten gefallen hat. Jedoch hatten die Rockies, Yellowstone und Grand Teton etwas sehr Besonderes, vielleicht lag dies an der Tierwelt, die wir dort bewundern konnten. Leider müssen wir morgen auch unseren Toyota nach 6524 km wieder zurückgeben. Goodbye!