Van Heiningen West USA 2008 travel blog

Grand Canyon - North Rim - Western Cabin

18.05.08 Bryce -> North Rim Grand Canyon NP -> 254 km

Hotel Grand Canyon Lodge

Tijdsverschil 9 uur (vroeger dan in NL)

Vanmorgen zijn we om 06:30 opgestaan want we wilden nog foto’s maken bij “Inspiration Point” in de Bryce Canyon. Vanaf dit uitzichtspunt heeft men het mooiste uitzicht over de indrukwekkende rotsformaties. Toen we het park verlieten hebben we nog drie “Mule Deer” op een rij gefotografeerd. Daarna ging de rit via Kanab, waar we een korte stop hebben gemaakt, naar de Grand Canyon North Rim. Hemelsbreed is de South Rim maar 10 mijl verwijderd maar over de weg moet men 200 mijl rijden. De North Rim ligt ongeveer 2400 meter boven de zeespiegel. Kort voor de ingang van het park hebben we nog een Coyote eenzaam in de prairie zien lopen. Rond 13:30 uur zijn we bij de Grand Canyon Lodge gearriveerd. Dit is het enige hotel in het park aan de North Rim en onze Western Cabin, een leuke en goed uitgeruste blokhut, ligt aan de rand van de Canyon. Vanaf ons terras hebben we uitzicht over de Grand Canyon. We zijn na aankomst direct naar “Bright Angel Point”gewandeld waar we een schitterend uitzicht hadden over de vele rotsformaties. Daarna gezellig op het panorama terras van het hotel koffie gedronken en in de lodge bij de openhaard soep met brood gegeten en om 19:30 uur nog een paar foto’s van de ondergaande zon gemaakt.

Heute morgen sind wir um 06.30 aufgestanden, denn wir wollten noch einmal einige Fotos beim “Inspiration Point” Aussichtspunkt im Park machen. An dieser Stelle hat man eigentlich den schönsten und beeindruckensten Ausblick mit sagenhaften Felsformationen. Als wir den Park verlassen wollten, sahen wir einige “Mule Deer”. Danach fuhren wir durch Kanab, haben hier noch einen kurzen Stop gemacht, weiter über Fredonia und Jacob Lake Richtung North Rim Grand Canyon NP. Der South Rim (Südkante) ist nur 10 Meilen Fluglinie zum North Rim (Nordkante) entfernt, jedoch muss man beinahe 200 Meilen fahren. North Rim liegt ungefähr 2400 m über dem Meeresspiegel und damit höher als South Rim. Kurz vor dem Parkeingang sahen wir noch einen Kojoten einsam in der Prärie stehen. Gegen 13.30 sind wir bei unserem Hotel eingetroffen. Bis die wirklich freundliche, ältere Dame uns eingecheckt hatte, ist noch einige Zeit vergangen… Grand Canyon Lodge ist das einzige Hotel hier und liegt direkt am Canyon Rand. Unsere gut ausgestatteten Western Cabins (Blockhütten) sind wirklich originell und hübsch. Von unserem Balkon schaut man direkt in den Canyon. Danach haben wir uns auf den Weg zum “Bright Angel Point” Aussichtspunkt gemacht. Dieser wunderschöne Weg beginnt direkt vor unserer Western Cabin und verläuft über eine Bergkette zum Bright Angel Point. Rechts und links vom Weg kann man die Weiten des Canyon bewundern, mit einem sagenhaften, unbeschreiblichen Ausblick. Danach haben wir auf der Hotelterrasse noch einen Kaffee getrunken, und heute abend haben wir am Kamin Suppe mit Brot gegessen. Um 19.30 noch ein paar Fotos vom Sonnenuntergang gemacht.