Van Heiningen West USA 2008 travel blog

Fishermans Wharf

Boudin Bakery

San Francisco

We waren vanmorgen, door het tijdsverschil, al om 5 uur klaar wakker. Omdat het vandaag moederdag was hebben we moeders getrakteerd op een ontbijt bij Mels Restaurant. Na het ontbijt zijn we met de Cable Car naar Pier 14 gereden, waar we een mooi uitzicht hadden op de Bay Bridge. Daarna met de Cable Car en trolleybus naar de Golden Gate Bridge gereden. Toen we over de 2737 meter lange brug liepen hadden we een mooi uitzicht over de skyline van San Francisco en Alcatraz. Na deze flinke wandeling (2 x 2737 meter) zijn we weer op de bus gestapt en naar Pier 39 gereden. Hier lagen vele zeeleeuwen heerlijk te genieten van het zonnetje. We hadden van de inspanning best wel trek gekregen en hebben net als vorig jaar bij Nick’s Lighthouse aan de Fisherman’s Wharf Fish & Chips gegeten. Bij de Boudin Bakery hebben we een brood gekocht en zijn ’s avonds weer met de Cable Car naar het hotel terug gereden.

Wir waren heute morgen schon um 05.00 hell wach. Sind aber erst um 07.00 aufgestanden und haben bei Mels Restaurant gefrühstückt, heute war nämlich Muttertag. Danach sind wir mit der Cable Car Richtung Pier 14 gefahren mit Aussicht auf die Bay Bridge. Dort in der Nähe findet man auch den Port of San Francisco. Danach wieder mit der Cable Car und mit dem Elektrobus Richtung Golden Gate Bridge. Als wir über die 2737 m lange Brücke liefen (und auch wieder zurück), hatten wir eine schöne Aussicht auf Alcatraz und die Skyline von SF. Nachmittags sind wir mit dem Bus Richtung Pier 39 gefahren. Hier haben wir Seelöwen gesehen, die in der Sonne faulenzten. Scheinbar halten diese sich immer dort auf. Wir hätten ewig dort stehen bleiben können. Danach haben wir wieder, wie letztes Jahr, bei Fisherman’s Wharf bei Nick’s Lighthouse Fish & Chips gegessen. Bei Boudin Bakery (schon seit 1849) haben wir ein Brot gekauft. Mit der Cable Car abends wieder zurück zum Hotel. Es war ein schöner Tag, wir sind wieder ziemlich k.o.