Van Heiningen West USA 2008 travel blog

San Francisco - Holiday Inn Golden Gateway

Amsterdam -> San Francisco

Hotel: Holiday Inn Golden Gateway

Tijdsverschil 9 uur (vroeger in USA).

11:15 uur vlucht Amsterdam – Chicago duur 8,5 uur met United Airlines prima verlopen, mooi optijd vertrokken en een rustige vlucht gehad. Op de luchthaven van Chicago hadden we maar 1 ½ uur om over te stappen dus het was even haasten, rij bij de "immigration" voor de vingerafdrukken en een foto, op de koffers wachten, koffers weer afgeven en met de shuttle naar een andere gate. De vlucht van Chicago naar San Francisco vertrok ook netjes volgens schema. Dit keer zijn ook alle koffers mee gekomen maar de koffer van Corrie was flink beschadigd en niet meer bruikbaar. Na dit gemeld te hebben bij United Airways mocht ze een nieuwe koffer uitzoeken, wat een service!!!!! Snel de koffer omgepakt en op de Airtrein gestapt naar het autoverhuurbedrijf. Daar aangekomen konden we natuurlijk weer niet zo snel kiezen uit de vele SUV’s. Na wat passen en meten met de koffers hebben we de ruime Toyota Highlander 4.0 6 cylinder 4x4 gekozen (slurptax is hier nog niet ingevoerd). De vriendelijke vrouw van de TomTom Navigator op onze mobiele telefoon heeft ons probleemloos door het drukke verkeer van San Francisco naar ons hotel in het centrum geleid, snel nog wat boodschapjes gedaan, een kleinigheid gegeten en daarna om 23:00 uur doodmoe ons bed op de 16 etage ingedoken.

11:15 von Amsterdam 8,5 Std. Flug nach Chicago. Nach der langen Einreise- und Zollprozedur bei der "immigration" (Fingerabdrücke, Fotos etc.) konnten wir direkt zum Boarding für den Anschlussflug nach San Francisco. Nach 4,5 Std. Flug auch wieder alles gut verlaufen, alle Koffer da, nur leider war Corrie’s stark beschädigt und hätte den Rückflug nicht überstanden. Sie durfte bei United einen ganz neuen Koffer aussuchen. Koffertinhalt umgeladen und mit dem Airtrain zur Autovermietung. Es hat natürlich wieder gedauert, bis wir einen SUV ausgesucht haben, dieses Mal ist es ein Toyota Highlander 4.0 4x4, der uns am Besten gefiel. Mit Hilfe des TomTom auf Richard's Handy sind wir ruckzuck beim Hotel angekommen. Schönes Zimmer im 16ten. Noch eben Wasser gekauft, eine Suppe gegessen. Um 23.00 todmüde ins Bett gefallen.