Dutchie on the move travel blog

De zeiltocht is begonnen! (in de verte ligt Airlie Beach)

De zee

Guy, Clive, Markus, Heather en Jamie

Clive, Markus, Claude, Miriam, Heather en Jamie

En dit was nog maar het begin!

Snapshot onderweg

Claude in een geconcentreerde pose met de Dickhead op de achtergrond

Bijna alle eilanden zijn hier onbewoond

*zucht*

De eerste nacht moesten we onze ligplaats nog delen met andere boten

Op de boot met vlnr onze kapitein, Chris, Heather, Markus, Neil en...

Het leven en uitzicht op onze boot was nog niet zo slecht....

View

De meeste eilandjes zijn onbewoond

Het bootje

Blauw water en beboste eilandjes

Relaxen op de boot terwijl Dave de dickhead aan het werk is

Neil en Jamie

"Erg sexy hoor, Neil"

Neil, Jamie en Christine

Captain & Canadian

Tijdens de ijstijden waren het allemaal valleien op de plek waar we...

De boeg

De groep luistert aandachtig terwijl "the dickhead" vertelt over de battle of...

Onze boot voor anker

Christine

Whitehaven Beach

Nogmaals

Christine, Jamie, Miriam, Heather, ik en Neil vanaf het viewpoint

Whitehaven beach

Christine en ik

Markus kan inderdaad wel wat zon gebruiken

Christine

View

Water....

...met eilandjes...

Claude, Christine, ik en Chris

Miriam en Christine

Jamie en ik de ochtend na het stappen.

Markus het het the day after ook erg naar zijn zin!

Airlie Beach

Luchtfoto tijdens reis terug naar Brisbane

Op weg naar de coast zat het verkeer flink vast!

Claude, Markus en ik uit eten

Zondag met Markus van Brisbane naar Whitsunday Coast gevlogen. Met taxibusje voor 15$ naar Airlie Beach gebracht. Die avond redelijk vroeg naar bed gegaan (na wat te hebben gedronken met Markus en een Duitse meid en Zwitserse jongen van onze slaapzaal). De volgende dag begon de zeiltocht. We hebben de dag ervoor (zondag dus) wat drank inkopen gedaan. Ik had 24 blikjes rumcola en Markus 24 blikjes bier. De haven zou ongeveer 10 minuten lopen zijn. Nou het waren dus 20 minuten in de zon met onze kleding en drankvoorraad. Wat hebben we de bottleshop naast de haven vervloekt toen we hem zagen. Als ze dat nu ook gewoon even vertelden!!

Als snel kennisgemaakt met Miriam en Jamie die ook op onze boot zitten. Miriam komt uit Heidelberg in Duitsland en Jamie uit Milwaukee, Wisconscin in de U.S. of A. Op de boot snel kennisgemaakt met de rest van de groep. De groep bestaat voornamelijk uit jongeren en 4 ouderen. Een man (genaamd Guy)van rond de 70, een ouder koppel van ongeveer 60 (Leslie en Clyve), beiden uit de U.K. De andere oudere is Claude uit Canada en Claude is rond de 50. Verder bestond de groep uit Christine en Christoph uit Keulen, Neill en Heather uit Eltham (London) en Michelle uit Canada (woont uurtje rijden van Claude af en voor Canadese begrippen zijn ze dus zo'n beetje buren!). En last but not least de bemanning die bestond uit Tom (jongen uit Engeland op zijn 2e zeiltrip), Dave de Deckhand (en niet zoals Miriam dacht, de Dickhead haha) en Darren de Skipper.

De zeiltocht bestond vooral uit overdag zonnen en praten en ouwehoeren, tegen het eind van de middag kwamen de drankjes tevoorschijn. Overdag zijn we verder af en toe gaan snorkelen. De eerste avond werden we op een eilandje gedropt (bijna alle eilanden zijn onbewoond) en hier hebben we gezellig gekletst en gedronken tot we weer werden opgepikt om de zonsondergang te zien vanaf de boot. Het was echt super. Je zeilt de hele dag en ziet geen kip. 's Avonds lig je als enige boot ergens in een Baai (een nacht lagen er meerdere boten bij elkaar). Op de boot kon ik het vooral goed vinden met Christine en Neill. Enkele uitspraken van deze tocht zijn: "I smell pancakes!", "I am from Holland, Isn't that weird?" (Austin Powers, Goldmember) and vele scenes uit Borat..

De eerste nachts was het erg warm in de kajuit dus samen met Christine en de Dickhead in de stuurhut geslapen (die gelukkig geen open was zodat het lekker waaide).

We gingen iedere nacht redelijk vroeg slapen en waren meestal al weer om 6 uur 's ochtends wakker. Het eten werd allemaal door Tom de Host klaar gemaakt en was allemaal heerlijk vers eten. Goed voor elkaar!

De tweede dag (Dinsdag) samen met Markus, Christoph en Christine een introductieduik gedaan. Duiken is echt supergaaf en ik ga hier zeker een duikcursus doen! We zijn tot ongeveer 11 meter gegaan. Christine was soms een beetje in haar eigen wereldje en die zijn we dus meerdere malen bijna en 1 keer helemaal kwijt geraakt. Die was zo in haar element dat wanneer de groep links ging en zij rechts iets mooi zag dat dus maar ging bekijken. Erg grappig. Christine was sowieso al een beetje de lul de zeiltocht aangezien ze de eerste dag meerdere dingen uit haar handen liet vallen. Om een goed excuus te zoeken kwam ze dus maar op de proppen met het feit dat ze ter wereld was gebracht met een keizersnede. Zij kon er dus echt allemaal NIETS aan doen! haha. Een voorbeeldje van haar klunzigheid: Nadat we onze duikuitrusting omhadden met een rubberbootje naar de kust gegaan zodat we geleidelijk konden afdalen in het water. We moesten gewoon overboord stappen. Markus en Christoph deden het perfect. Christine en ik zaten aan dezelfde kant van de boot en terwijl ik rustig in het water probeerde te stappen deed Christine het omgekeerde. Vallend trok ze mij ook mee in het water wat nogal voor gelach aan de kant bij de andere duikers zorgde. Het gelach werd nog harder toen de instructeur weer iets bij haar wilde goed doen (er kwam ergens allemaal lucht uit). Terwijl hij bezig was trok ze hem ook maar het water in.... En dit is dus maar een van de vele voorbeelden. Erg veel gelachen dus!

Af en toe ging het er tijdens het zeilen best heftig aan toe en dat was natuurlijk prachtig. Iedereen lag op het dek tijdens het wilde tochtje, behalve Christine en ik, we zaten in de stuurhut en konden het dus mooi overzien toen er een geweldige golf aankwam, overboord sloeg en iedereen zeiknat maakte. :-).

Woensdagmiddag was de zeiltocht voorbij, maar 's ochtends zijn we eerst nog naar Whitehaven Beach gegaan. Dit is een gewelig mooi stukje van de Whitsundays en een van de meest gefotografeerde plekken van Australie. Het zand is een van de fijnste soorten ter wereld en het is zo fijn dat je er je zilver mee kunt poetsen. Rond het strand nog wat kleine haaien gezien (Sandsharks).

's Avonds met de jongelui van de boot afgesproken in Beaches (ons hostel en ook een pub). Christoph en Christine moesten helaas na half uur al weer weg aangezien hun bus naar Cairns vertrok. Met Jamie, Miriam, Neill, Heather en Markus wezen stappen. Eerst naar een Ierse pub gegaan waar we het meeste zoete drankje ooit hebben gedronken. Geen aanrader en na een poosje zijn we dus naar Mama Africa gegaan. Met Neill ontzettend veel gedronken en vooral de Jager Bombs waren een succes (red bull met jagermeister). Erg veel lol gehad. Vooral toen Jamie uitgleed en languit op de dansvloer belandde. Van schaamte durfde ze niet op te staan en bleef dus maar een halve minuut liggen (waardoor ze er nog debieler uit zag :-p).

De volgende dag Miriam en Jamie weer gezien. Vooral Markus had last van een kater en gek genoeg had ik nergens last van. Lekker ontbeten en afgesproken dat Jamie en Miriam paar dagen bij mij langs zouden komen. Die middag weer terug gevlogen naar Brisbane. Claude ging ook naar Brisbane en zou die avond met mij en Markus mee komen om bij ons te blijven slapen. 's Avonds uit eten geweest bij een Marokkaans restaurant en dat eten was echt super! De volgende dag ging Claude op weg naar het zuiden. Vrijdag en zaterdag zouden Markus en ik naar Fraser Island gaan, maar helaas kon het vliegtuigje niet landen op het strand vanwege hoogtij. Die dagen dus lekker gerelaxed. Zaterdag met Markus en onze nieuwe buurvrouw (buurmeisje) naar Brisbane gegaan en daar wat rond gelopen. Tegen 4 uur afscheid genomen van Markus die weer terug naar Hong Kong moest.

Nog een paar dagen en dan komen Miriam en Jamie...