Asian-trip 2006 travel blog

Bestaaet som dykker, superfedt!

Udsigt fra bungalow:)

Lises fodselsdag, tillykke!

Lise hygger i nr.2 hytte.

En lille ven paa oen(Gekko)

Hej allesammen og tak for de mange mails:)

Saa kom vi endelig til et sted med internet:) Ja, der er ikke rigtig mulighed paa ode o og i junglen!

Tirsdag d.26/9 landede vi i Johor Bahru. Vi hyggede os nogle timer med Niels inden han skulle videre til Australien, og vi nordpaa til Phehentian Island. Vi fik sagt farvel og ses om 9 maaneder, lang tid! Vi skulle med tog kl.20:00, men det var desvaerre forsinket med 4 timer, saa vi kom afsted omkring midnatstid. Det var heldigvis sovekuper saa vi sov i 12 timer:)

Onsdag d.27/9 efter taxi og baad var vi fremme paa Phehentian Island, en o uden biler, kun strand,hytter og restauranter. Vi bestilte en bungalow paa stranden til 30 ringit(ca.45 kr.)Udsigten var perfekt, bungalowen var lille, toilet/bad var ringe, men vaerst af alt der var myg! MANGE MYG!! Saa allerede dagen efter fandt vi et andet sted at bo. Det blev Lily's Charlet til 110 ringit(ca.180 kr.)En lille hytte med eget toilet,bad og aircon, og saa laa det ogsaa med udsigt over vandet, laekkert!!! Samme dag bestilte vi tid til at faa et dykkercertifikat. Vi startede samme dag, det tog 4 dage med laesning, prover og det bedste nemlig at vaere i vandet. En kaempe oplevelse, sikke et liv der er under vand, alle burde prove dette:) Saa naeste gang du skal dykke med hajer Niels, saa skal vi med:)

Torsdag 28/9 var det saa Lisepigens fodselsdag. Udover laesning/prover til dykker, hyggede vi os rigtig meget om aftenen med barbequa og hvidvin paa stranden. Ikke saa tit man fejrer sin fodselsdag paa den maade:)

Fredag,lordag,sondag og mandag gik med dykkerhallojet, afslapning og hygge. Dog skal det siges at sondag kl.22 viste de Man.United paa storskaerm. 2-0 over Newcastle, og igen paa 1-pladsen.SUPER... I denne sammenhaeng en saerlig hilsen til alle Unitedfans...Efter vi mandag bestod dykker, havde vi de forste rigtige stranddage med 34 gr.hvidt sand, skyfrit og helt klart vand. Hold da k... hvor var det skont og varmt. Svaert at blive nedkolet naar vandet er 29-30 gr. varmt:) Alt i alt nogle fantastiske dage paa Phehentian Island.