Dutchie on the move travel blog

Daniel en Jeroen in Edinburgh Zoo

Map Australië

Hey mensjes,

welkom op mijn reisblog. Hier zijn straks alle verhalen te lezen over mijn ervaringen/belevenissen in al die verre rare landen.

Op het moment ben ik nog "druk" bezig met de voorbereidingen. Het meeste is al geregeld: het visum voor Australië is binnen, tickets betaald, rugzakkie gekocht etc.

Voor ik aan de grote reis ga beginnen ga ik eerst nog 7 dagen naar Groot Brittanië met een vriendin (19-25 oktober). We zijn eerst een dagje in Londen, waarna we de bus pakken naar Edinburgh. Deze stad kennen we allebei van onze stage bij Edinburgh Zoo. Hier hebben we een "date" met Barry (a.k.a. "Lobo"), een vriend van ons uit Schotland. We zullen een weekend met hem doorbrengen in Ayr in Ayrshire (de plek waar hij is opgegroeid). Zondagavond gaan we weer naar Edinburgh om hier te blijven tot woensdag. Woensdag nemen we de bus naar Glasgow om van hieruit weer terug te vliegen naar Olanda. Het is dan 25 oktober.

8 November gaat het dan echt beginnen. Na maanden van voorbereiding (klinkt heel wat, maar uiteindelijk valt het allemaal best mee) vertrek ik richting Bangkok. Ik vlieg eerst met KLM naar London Heathrow. Vanaf Heathrow vlieg ik met Qantas naar Bangkok waar ik ongeveer 1,5-2 dagen heb om de stad een beetje te bekijken. 11 November zal ik verder trekken door Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië. Deze trip zal ongeveer een maand duren en zal eindigen op Bali. Op Bali (en evt. Lombok) blijf ik ongeveer 1,5 week. Hierna vlieg ik van Denpasar weer naar Singapore om vervolgens door te vliegen via Manila naar Bacolod City. Bacolod City is de hoofdstad van het eiland Negros Occidental. Dit is een van de vele eilanden van de Filippijnen. Een oud-collega van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit(Dit MOET ik zo expliciet vermelden van collega's anders brachten ze mijn koffie niet meer. En dat wil ik natuurlijk wel, anders is het zonde van al die maandenlange trainingsarbeid die ik hier ingestoken heb om ze zover te krijgen) is hier sinds kort werkzaam voor een of ander bedrijf (klinkt vager dan het is hoor! :-D). Kerst en Oud & Nieuw vier ik dit jaar dus in de zon (en misschien wel op het strand, haha). In het nieuwe jaar vlieg ik door naar Australië (weer via Manila en Singapore). 4 Januari land ik in Sydney. Het plan is om hier enkele dagen te blijven (beetje sightseeing doen enzo) om vervolgens richting Brisbane te reizen om Daniel (vriend uit mijn stageperiode bij Edinburgh Zoo in Schotland) op te zoeken.

Dit is zo'n beetje in het kort wat ik zal doen tot begin januari. Daarna is het allemaal nog even afwachten. Het is in ieder geval de bedoeling om bij Daniel te gaan wonen en daar in de buurt werk te zoeken om nog wat meer geld te verdienen.

Saludos Jeroen

p.s. Na 25 oktober zijn hier de foto's en de belevenissen van de korte vakantie in Londen en Schotland te vinden. Vanaf 8 november zal ik proberen om zo regelmatig mogelijk de weblog te updaten :-)