Chris And The Kangaroos travel blog

After spending over a month in the North of Thailand as well as in Laos and Cambodgia, I needed to go back on the beach for a while (after all I am on holidays and my tan was fading aways...), I had heard so much about the Perhentians islands and every body told me I should go there so I bought a train ticket from Bangkok and 24 hours later I was back on the Malaysian border for what I thought would be my last border crossing!

The trip from Bangkok was terribly long and I was a bit sick so I spend most of the time sleeping in the train! There are some trouble at the moment in the south of Thailand between Indues and Muslims and a few weeks ago they blew something like 50 bombs in one day... I knew that when I took the train but I just could not be bothered taking the train to the other side of the country and then crossing the whole of Malaysia by bus. So I took the risk and I was right coz absolutely nothing happend, I mean there were loads of soldier everywhere and the place look like a war zone but that's about it!

I arrived pretty late at the border and they were no more ferry to the island so I had to spend a night at Kota Bahru, not the most exhiting place in Malaysia, that was the night France played Spain in the world cup so I had to get up at 3AM just to go and watch the game!

My taxi was waiting for me at 7AM... They had to knock on my door a couple of times... Anyway I finally made it to the Perhentians island! The island are very very nice but they are so expensive, they is absolutely no concurrence so they do whatever they want with the prices!

The weather has not been so great so I took absolutely no pictures of the island... Sorry I am getting a bit lazy! I have already nearly 25000 pictures so I think that will be enough for 1 trip!

Some of my Danish friends that I met in Laos arrived there a few days after me so that was nice to see some familiar faces! We did a bit of diving together and that was really really nice!

I have my plane ticket to Paris in a few days so if I want to stay a bit longer in Asia I have to go back on the main land so I can change it! Most of my friends will be on Koh Phangan for the full moon party and I really want to be there with them...

Apres avoir passe plus d'un mois dans le Nord de la Thailande et au Laos et Cambodge, j'ai besoin de retourner sur les iles et sur la plage, apres tout je suis en vacances et je commence a perdre mon bronzage! J'ai entendu pleins de bonne chose a propos des iles Perhentians en Malaisie donc j'ai decide d'aller y passer quelques jours!

J'ai achete un billet de train de Bangkok et 24 plus tard j'etais a la frontiere de la Malaisie pour ce que je pensais allais etre mon dernier passage de frontiere!

Le voyage en train a ete tres tres long mais comme j'etais un peu malade j'ai dormis pendant presque tous le periple! Il y a quelques tensions en ce moment dans le sud de la Thailande entre les indous et les musulmans, il y a quelques semaines ils ont fait exploser 50 bombes en une seules journee... J'etais au courant de la situation avant de prendre le train mais honetement j'etais pas trop inquiet et surtout je ne voulais pas aller de l'autre cote du pays et avoir a traverser la Malaisie en bus donc j'ai pris le risque et j'ai eu raison car rien ne c'est passe! Ok il y a des soldat partout et on se sent un peu dans une zone en guerre mais a par ca il n'y a pas de problemes!

Je suis arrive assez tard a la frontiere et donc j'ai du passer la nuit a Kota Bahru, qui n'est pas la plus belle ville de Malaisie, c'etait le jour ou la France jouait contre l'espagne a la coupe du monde donc je me suis leve a 3AM du mat pour regarder la victoire de la France!

Mon taxi m'attendait a 7 heures le lendemain matin et ils ont du taper a ma porte quelques fois avant que je me reveil! Bref je suis finallement arrive sur l'ile! C'est vraiment beau comme ile mais c'est bien trop cher par rapport a la qualite du service! Surtout pour moi qui a plus trop d'argent en ce moment! Il n'y a pas de concurrence donc ils font ce qu'ils veulent avec les prix!

Le temp n'a pas ete trop genial donc j'ai pas pris une seule photo de l'ile, honetement j'ai deja pris 25000 photos donc je crois que ca va etre suffisant pour un seul voyage!

Mes potes Danois que j'ai rencontre au Laos sont arrive quelques jours apres moi et c'etait cool de les revoir! On a ete faire de la plonge ensemble, certain coraux sont magnifiques dans le coin! Ca va me faire drole d'aller plonger en Europe apres tous ca!

Normalement je dois rentrer a Paris dans quelques jours mais j'ai l'intention de rester quelques jours de plus en Asie donc je dois retourner sur le continent pour changer mon billet! La pluspart de mes potes seront a Koh Phangan pour la full moon party et j'ai bien envie d'y etre avec eux!